Pages

Monday, September 7, 2009

Mimpi Yang Menakutkan

Azman dan kawan-kawan pergi ke hutan untuk melastik burung.Tiba-tiba Azman terjatuh ke dalam telaga buruk. Azman menjerit meminta tolong tetapi kawan-kawannya sudah tiada di situ

Puas dia mencuba untuk keluar dari telaga itu, akhirnya dia berjaya. Dia berlari untuk mengejar kawan-kawannya. Oleh kerana kepenatan dia berhenti sekejap di bawah pokok besar. Tiba-tiba dia terdengar suara budak menangis.

Azman menghampiri bayi itu.Bayi itu dalam keletihan. Azman kasihan melihat bayi tersebut lalu mendukungnya. Azman membawa bayi itu bersamanya dan cuba semula untuk mencari kawan-kawannya.


Semasa Azman mencari kawan-kawannya, dia terdengar suara perempuan mengilai. Dia amat terkejut. Di hadapannya berdiri seorang perempuan tua dengan wajah yang amat mengerikan. Perempuan itu cuba merampas bayi itu daripada dukungan Azman.

Azman terus berlari.Tiba-tiba kakinya tersepak seketul batu lalu terjatuh.Bayi yang didukunnya hilang entah ke mana. Azman menjerit apabila perempuan tua tadi menggoncang bahunya.

Azman tersedar. Rupa-rupanya ibunya berdiri di sisinya. Barulah Azman sedar dia terjatuh dari katil. Rupa-rupanya dia bermimpi.

0 comments:

Post a Comment

BUDI BAHASA BUDAYA KITA - "MURID DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN".

>